Wednesday, February 16, 2011

Aku, Kau, Ibubapamu Dan Social Networking

Aku mengenali jaringan sosial ketika era Tun Abdullah Ahmad Badawi meneraju negara. Time tu aku terpupuk dengan nilai kesopanan dan ingin menjadi modal insan yang berdaya saing. Sekitar 2005 rasanya. Zaman-zaman Friendster. Waktu tu aku hanya ada seorang rakan sahaja. Iaitu kekaseh ku.

Aku buat akaun dalam FS sebab mahu nampak cool. Nampak macam seorang yang update. Yala hari-hari bukak internet. Testimonial orang. Hantar mesej. Tapi aku hantar dekat seorang je rakan aku. Sebab aku ada 1 kawan je kan. Si kekasehku. Tapi aku tetap rasa macam terrer. Yala. Rata-rata kawan-kawan aku takda Friendster. Diorang semua Loser.

Dari dialah aku belajar semua tentang Friendster. Tapi dia tak ajar aku macamana nak add orang lain. So setiap kali aku bukak FS bermakna aku cuma tengok profile dia. Macam bangang kan. Kekaseh aku pun bangang jugakkan. Dia bersikap tolitaris terhadap aku tanpa aku sedari.

Suatu hari. Hari di mana kekasehku pegi jadi bangang. Bukak FS depan aku. Lepastu aku nampak dia add orang. Hahaha. Maka aku pun pandai add. Mulanya aku add kawan-kawan dia. Lepas tu aku add kawan dia punya kawan. Hahaha. Kemudian ntah sapa-sapa aku add. Aku semakin ghairah.

Ahh! Apa barang cerita friendster. Macam ketinggalan zaman pulak. Skip skip skip!

Cerita Myspace la pulak. Antara social networking yang paling aku suka. Hehehe. Senang nak add perempuan ;-] tak payah mintak email. Click click jah. Kawan aku jadi ramai. Sampai artis pun jadi kawan aku. Wuh. Bangganya!

Melalui Myspace, aku dapat kenal banyak band-band. Label-label tee. Persatuan-persatuan. Kongsi gelap. Kegiatan pelacuran pun tak kurangnya. Tapi aku usya profil jah. Aku tak pernah langgan. Gila kau. 1 kali langgan 5 6 rat. Baik aku beli tiset.

Ok! Myspace dah siap cerita. Tagged pulak. Hahaha. Tagged adalah medan untuk aku melucah. Aku boleh komen lucah lucah kat gambar perempuan. Yang best tu diorang tak marah dowh! Lagi suka adalah. Ada yang balas komen "Awak ni gatal tau, gigit burung tu kang". Best kan. Tapi pondan je yang balas camtu.

Tapi aku suka tagged. Hehehe. Aku dapat ramai gelpren. Berpuluh-puluh orang tau. Diulang, berpuluh-puluh. Tapi sekejap jah. Aku buat geli-geli. Tak pernah jumpa pun. Setakat dapat no telefon tu apa la sangat. Bikin up bil jah. Babai la kau!

Facebook. Hahaha. Facebook. Apa saja yang boleh diperkatakan tentang facebook? Jawapannya macam-macam beb. Semua ada. Mengurat pun senang. Facebook bagi aku antara social networking yang paling berjaya. Siapa yang tak ada facebook? Mak aku pun ada dowh! Semua lapisan masyarakat ada akaun facebook. Yang tak ada tu maksudnya orang otak kering. Tak ada imaginasi. Loser.Kihihi. Memandai aku jah.

Aku da tak tau nak tulis apa. Loser kan. Nanti la aku edit. Hahaha. Babai. Fuck You!

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.