Monday, June 6, 2011

GSSU Futsal Hero

Entri ini ditujukan kepada Team Futsal GSSU. Sebuah pasukan futsal yang paling gempak dalam GCH Retail. Kononnya la. Bihihi. 

Tulisan ini akan menceritakan perihal setiap individu yang berada dalam pasukan. Kepada mana-mana pasukan yang ingin menguji team ini, adalah digalakkan untuk membaca entri ini sebelum mengambil keputusan untuk mencabar Team Futsal GSSU. Macam Gud Gud. 



Tam
Tubuh sasa ala Mamat Khalid dan memiliki kederasan rembatan tanpa belas kasihan. Juga pakar membuat sepakan ke kanan tapi pandang ke kiri



Yazid
General court yang menguasai bahagian penjuru gelanggang. Bijak membuat hantaran pendek dan memiliki teknik gentelan comel ala-ala Tok Ketua gitu 



Nan
Terkenal dengan corak permainan "easy game" dan kadangkala menjadi pemusnah sepi. Jangan men kasar nanti dia injured.



Fadly
Penjaga gawang yang sering mendapat undian pukal mengisi posisi tersebut. Sering kali mengkucar-kacirkan barisan serangan lawan dengan golekan dan gelabahan beliau



Amir
Bertubuh saiz S yang kerap melakukan gentelan setempat. Akan melakukan percubaan jarak jauh sekiranya kehabisan gentelan



Fizul @ Sayur
Mendapat jolokan Cristiano Ronaldo. Sangat anggun di tengah court tetapi kadangkala tumpul pada penyudah. Menjadi senjata sulit pasukan untuk memikat para gadis court yang datang. 



Rahman
Pertahanan kental yang mensasarkan kaki lawan untuk "ditetak". Tak pernah berputus asa untuk menghalang serangan pihak musuh. Selagi kau tak rebah, selagi itu kau tak senang menggentel.



Epy
Ibarat dinding penghalang. Fizikal yang teguh menjadi aset berharga dalam pasukan untuk membentes pihak lawan. Juga menguasai teknik kepit bola lalu melompat melepasi pertahanan lawan.



Daus
General yang berkebolehan membaca corak permainan. Lebih gemar bermain di bahagian pertahanan dan acap kali melakukan larian solo jika berasa geram.



Azmi
Kereta kebal. Jolokan paling sesuai untuk beliau. Tak kira dengan siapa dia berdepan. Kecik besar kecik besar je pada penglihatan beliau. Kalau nak kena rempuh mari la try.



Rosiman
Abang Long court. Menguasai segenap sudut court tanpa usul periksa. Dipercayai memiliki kuasa magic kerana tiba-tiba berada di depan gol untuk menolak bola masuk lalu meraikan gol style Steven Gerard.



Botak
Gaya permainan yang agak fancy dan sentiasa kelihatan gembira bila bola berada di kaki. Sering membuat gentelan lalu melorongkan bola secara tiba-tiba tanpa disangka.



Shamsul
Pakar membuat larian lurus tanpa memerlukan pembaris. Di penghujung lariannya akan berlaku rempuhan. Sering membuat rembatan mengejut menggunakan kaki kiri



Ridz
Individu paling macho dalam pasukan. Susuk tubuh ala Julius Ating membuatkan pihak lawan berasa gentar. Tak pernah putus asa untuk menjaringkan gol. Selagi tak ada gol tak mau berenti punya habaq hang


Asri
Malas nak cakap banyak la. Tengok belakang jah dah menggerunkan pihak lawan. Kekekekeke



No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.