Friday, June 24, 2011

Sepuluh Tahun

Pejam celik pejam celik. Tak sangka sudah 10 tahun aku bersendirian. Berjauhan dengan keluarga.

Bukan tak pernah balik kampung. Hampir setiap tahun aku balik. Paling bangsat pun 2 tahun tak balik.

Syukur, aku masih teguh berdiri. Walaupun adakalanya goyah. Ya, kerap kali juga aku berputus asa. Terfikir menyerah. Tapi tak pernah lagi aku mengalah.

Berjuang seorang. Jatuh, rebah, sakit, lelah, letih. Aku masih mahu berdiri. Sakitnya aku biar hilang sendiri. Tak mampu aku rawatnya.

Aku bukan datang dari keluarga yang senang. Cuma orang kampung yang berhajat besar.

Semoga Tuhan sentiasa beri aku kekuatan. Aku tetap bersabar.

"Dalam hidup ku ini, puas ku tunggu. Sesuatu yang inginku memilikinya. Aku pendamkan semuanya. Walau tegang di emosi, di fikiran aku menyahut mu"

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.